Panama dag 4

dd El Valle er en pittoresk lille landsby omkring to timers kørsel fra Panama City. Men den har en unik beliggenhed, nemlig indeni et udslukt vulkankrater. Faktisk verdens næststørste beboede krater. Den frugtbare vulkanske jord og den eftertragtede beliggenhed bragte de første indbyggere til dette uddøde vulkankrater for mere end tusind år siden. Vi starter vores besøg med en 1½ til 2 timers vandretur, der fører os gennem frodig regnskov til toppen af ​​”Sleeping Indian Læs mere…

Panama dag 2

Sejlads på Panakanalen Tidligt om morgenen tager vi på sejltur på kanalen. Fra skibet kan vi se Panama Citys markante skyline. Vi sejler under ”Bridge of Americas” og gennem flere slusesystemer som Miraflores Locks og Pedro Miguel Locks, gennem ”Guillard Cut” og hele vejen til midten af Panamakanalen, byen Gamboa, hjem for kanalens Dredging Division. Vi spiser frokost om bord. Vi er tilbage om eftermiddagen. Der er herefter tid til en slentretur gennem den gamle bydel Læs mere…

Panama dag 3

Tur til Emberá indianerne Vi kører nordpå med bus til Alajuela-søen. Her går vi ombord i mindre både, der sejler os op ad Rio Chagrés floden med jungle til begge sider. Vi besøger Emberá indianerne, der har bevaret deres 1000-år gamle kultur og traditioner. Deres lille landsby hedder Embera Drúa, og den blev grundlagt af to familier, som måtte flygte fra deres hjemsted i Darien-området, hvor de var under stadige angreb fra den colombianske guerilla. Læs mere…

Panama dag 1:

Afrejse fra København. Vi ankommer til Panama City sidst på eftermiddagen. Indkvartering på centralt beliggende hotel. Hotellet ligger i et godt distrikt med gode shoppingmuligheder og et stort udvalg af restauranter. Og det tager kun 25 minutter at gå til Stillehavet. Vi har to overnatninger i Panama City

Eventyrrejse i Panama – og en flig af Costa Rica

Rejse med Viktors Farmor 30. januar til 15. februar 2019 Hemmeligheden i Mellemamerika – det er Panama. Hvis man tror, landet kun handler om Panama-kanalen og Panama-papirer, tager man grundigt fejl. En tredjedel af landet er udlagt som nationalparker. Junglen er noget af det mindst udforskede i verden. Der er strande med hvidt pulversand og svajende palmer. 7 indianerstammer forsøger at bevare deres oprindelige kultur midt i en foranderlig verden. Kort sagt: Panama er et Læs mere…

Sri Lanka

19/2 – 2018 Dag 1. Afrejse fra Danmark Vores rejse begynder sidst på eftermiddagen i Københavns Lufthavn, hvor vi tager plads i flyet og indstiller os på en rejse henover natten. 20/2 – 2018 Dag 2. Ankomst Colombo og videre til Sigiriya Vi ankommer til Sri Lankas hovedstad Colombo om formiddagen. Når vi er kommet igennem paskontrollen og har fået vores baggage, venter bussen på os for at køre os ca. 180 km ind midt Læs mere…

Julebrev 2017

Så er det tid igen til en julehilsen. Som tiden dog går. Heldigvis har 2017 været et godt og begivenhedsrigt år her i Hørsholm. Glennie, Basse og jeg bor stadig i Hørsholm. Seniorbofællesskab i Farum er noget forsinket. Skulle have været indflytningsklar i februar 2018, men det blive nu tidligst mod slutningen af 2018.  Der har varet en del problemer. Først blev det opdaget, at der var vist forkerte højder på de kortplaner byggeriet var Læs mere…